Barn och Ungdom

BARNDANS / JUNIORDANS

Ge ditt barn den bästa starten på det nya läsåret

Dans-Mixarna är er rolig dansklass för barn i förskoleklass till åk 3.

På ett roligt och engagerat sätt lär barnen sig dansar olika typer av dans, vi jobbar två och två, i små grupper och en och en.
Vi jobbar med koordination, samarbete & rumsuppfattning till musik som barnen känner igen.
De får prova de första tävlingsdanserna Cha-cha och Vals, streetdans och Tic tok.

Den bästa starten på det nya läsåret! Utrusta ditt barn med färdigheterna:
•uthållighet
•koordinationsförmåga
•social kompetens
Ett roligt och effektivt sett att lära sig dessa färdigheter är att träna dans.

Pedagog: Camilla Ragnar

Danskläder
Träningskläder och mjuka skor eller tossor.

Måndagar

Kursen omfattar 10 gånger varje tillfälle är 45min. Vi erbjuder våra elever att ta igen missat tillfälle på onsdagens Dansmixarna kl17.15-18
Terminsavslutning: Vi avslutar terminen med en dansfest då släkt och vänner är välkomna att se vad barnen gjort under terminen.

Måndagar Kl. 17:15-18:00

Onsdagar

Onsdagar Kl. 17:15-18:00
ANMÄLAN

Kursen omfattar 10 gånger varje tillfälle är 45 min. Vi erbjuder våra elever att ta igen missat tillfälle på måndagens Dansmixarna kl17.15-18

Söndagar

Söndagar Kl. 12:00-13:10 fortsättning

Söndagar Kl. 13:15-14:00
ANMÄLAN

Kursen omfattar 10 gånger varje tillfälle är 45 min. Vi erbjuder våra elever att ta igen missat tilfälle på onsdagens Dansmixarna kl17.15-18

BARNKALAS

Mölndals Dansskola erbjuder ett roligt och annorlunda barnkalas med danstema för barn från 5 år och uppåt.

När barnen anländer till dansskolan inleder vi barnkalaset med 50 minuter dans. Därefter blir det kalasmat för barnen innan dansen fortsätter i ytterligare 30 minuter. Vi avslutar barnkalaset med en uppvisning för föräldrarna där barnen får visa vad de har lärt sig. Kalaset varar i två timmar och kan bokas fredagar kl 17-19, lördagar kl 11-13. kl 13.30-15.30 eller kl 16-18.

Välj mellan följande tema
• Disco – Street dance, Bugg