Brudvals

BRUDVALS / MÖHIPPA / SVENSEXA

Vi erbjuder brudvalskurser för par, roliga möhippor och svensexor, arrangerar barnkalas med danstema, bjuder in till danskvällar samt ger privatlektioner.

Brudvals

Vi har lång erfarenhet av brudvals och har stöttat och lärt upp 100-tals brudpar under åren! Kort om Valsen. Vals är en långsam dans som går i tre takt eller rättare sagt 3/4 takt. Det finns en något som heter Wiener Vals också, den dansas på balerna i Österrike och går betydligt snabbare än vanlig vals. Till bröllop väljer man ofta att dansa den långsammare valsen.

KURSEN
Lucas Malina tar er igenom valsens grunder så att ni efter dessa fem gånger har en stabil bas att stå på. Kursen innehåller även lite teknik i snurrar och poser som är fina inslag att lägga in i er dans.
Efter kursen kommer er brudvals innehålla:
1 Intro 2 Dansen 3 Avslutande pose
Kurs 5 ggr 1 tim/ggr
START: Tors 13 april
TID: 19.30-20:30
PRIS: 750kr
ANMÄLAN

WORKSHOPS
Under två dagar får du lära dig grunderna i brudvals. Er lärare för dagen guidar er så att er första dans blir en show. Efter workshopen kommer er brudvals innehålla: 1 Intro 2 Dansen 3 Avslutande pose.

Pris: 695:-/ pers
Tips!
Skor: Dansa inte i era bröllopsskor utan ha med likande för ni vill inte ha fläckar på dessa.

Släp & Kjol: Har du ett släp eller lång slöja kan det vara bra att ta med ett lakan med skärp till sista dagen för att anpassa hållningen. Det samma gäller om du ha vid kjol, ta med något som liknar tyngden.
Varje Workshop- helg går ut på att du från nybörjarnivå ska kunna få en stadig grund att stå på efter två dagar! Vi kommer enbart fokusera oss på valsen så att ni som brudpar kan anpassa brudvalsen till ER låt.

• Vi är ett begränsat antal deltagare som tillsammans lär sig en koreografi till långsam vals. Ta gärna med er egna vals, så kan vi lyssna tillsammans och träna till er utvalda vals-låt vid det sista tränings tillfället. Har ni inte hittat er låt, hjälper vi er med förslag på bra valser. Brudvalskurserna startar om ett flertal gånger under terminen, varje bröllopsvalskurs omfattar 6 danstillfällen.
  • Lämplig klädsel till bröllopsvals-träningen
    Brudgum: Byxor, skjorta, sko med lädersula.
    Brud: Kjol, topp, sko med liknande klack höjd som brudskon, ej öppen tå. Lång underkjol till brudklänningen går också bra att träna i.
Privatlektion i Brudvals

Välj en imponerande wienervals som er bröllopsvals eller en romantisk långsam vals. Välj er personliga favoritlåt, och vi skapar en oförglömlig bröllopsvals, som speglar er som par och ert liv tillsammans.

En erfaren danslärare tar hand om er. Vi styr undervisningen efter era önskemål gällande koreografi och musik. Ni kan välja vilken typ av musik och dans som ni önskar eller varför inte ett medley. Privatlektioner i bröllopsvalsen bokas dagligen enligt överenskommelse.

Lämplig klädsel till bröllopsvals-träningen
Brudgum: Byxor, skjorta, sko med lädersula.

Möhippa och Svensexa

En rolig och underhållande aktivitet på möhippan & svensexan! Kom till vår dansstudio och tillsammans lär vi oss dansa tex. Bachata, Salsa, Brudvals, Tango, Cha-cha, Bugg eller dans efter önskemål. En timma intensiv, rolig och svettig samvaro utlovas! Kunniga danslärare förhöjer er möhippa & svensexa med roliga trix i dansen.

För bokning av möhippa & svensexa, maila camilla.molndalsdansskola@gmail.com eller ring 0707-78 09 04

Privatlektioner

Mölndals dansskola erbjuder privatlektioner – oavsett om du aldrig dansat tidigare, eller om du har flera års erfarenhet. Privatlektioner är en effektiv och tidsbesparande undervisningsmetod eftersom man får lärarens hela uppmärksamhet. Man mister dock den sociala kontakten med sina kurskamrater om man endast tar privatlektioner. För bästa resultat, rekommenderar vi att man kombinerar dessa två undervisningsformer.

Under en privatlektion kommer du att utveckla din:
• Teknik, balans, hållning
• Känsla för musiken och rytm
• Stil och karaktär
• Koreografi

”Vi gick brudvalskursen och hade jätteroligt! Vi fortsatte även att ta privatlektioner efteråt och är jättenöjda. Camilla lär ut på ett personligt, trevligt och effektivt sätt.”

”Mycket bra och rolig nybörjarkurs bugg på 10ggr. Känns nu som man har vad som behövs för att fortsätta ”ute”. Tack för den här gången!”

”Tack för inspirerande mingel och många fina rytmer i ben och höfter.”