Mölndals Dansskola

Mölndals Dansskola är en familjedriven dansskola som erbjuder lektioner i pardans. Vår specialitet är barn, ungdom och vuxenutbildning i standard och latinamerikanska danser, men vi undervisar även i Argentinsk Tango, Modern Fox, Bugg, Salsa, Bachata och Brudvals. Utöver detta erbjuder vi brudvalskurser för par, arrangerar barnkalas med danstema, bjuder in till danskvällar samt ger privatlektioner.

På Mölndals dansskola sätter vi den personliga utvecklingen i första rummet. Vi har en familjär atmosfär, hjälps åt med träningen och hittar dessutom på mycket kul tillsammans, oavsett om vi är nybörjare eller meriterade dansare.

Välkommen att bli en del av vårt dansgäng!

Camilla Ragnar

”Dans är för mig glädje, energi, medmänsklighet, empati, värme, kunskap och harmoni. Att se varje människa jag möter med dessa förtecken gör mitt dagliga liv som danslärare intressant och meningsfullt.”

Genom dansglädje och ambition har Camilla under 25 års tid hjälpt och utvecklat ett flertal stora dansare. Camillas signum är att ta hand om och ömt vårda de minsta barnen till att bli starka och duktiga så att de kan tävla på nationell och internationell nivå. En outtömlig, smittande energi och ett engagemang: sky's the limit!

Louise Ragnar

Människor som jag samarbetat med säger att jag är en väldigt driftig och viljestark person. Min professionella karriär som elitdansare har tagit mig till de flesta delar av världen så jag är van vid olika kulturer och människor.

Louise har sedan 15 års ålder varit en av Sveriges främsta dansare. Elitsatsningen i Italien gav henne möjlighet att studera med de flerfaldiga världsmästarna Nino Langella och Kristina Moshenskaya. Louise har coachat tävlingsdansare i åtta år och tränat svenska mästare, bland annat svenska juniormästarna i latinamerikansk dans.

Sofie Ragnar

”Jag tror att min bakgrund och danskarriär tydligt speglar mina drivkrafter, egenskaper och sociala kompetens; de som jag arbetat med ser mig som lyhörd, förutseende, målinriktad, uthållig och alltid vänlig.”

Sofies danskarriär startade vid 12 års ålder och när tävlandet på elitnivå avslutades var hon med och grundade en dansskola i Limburg i Tyskland.
Sofie har internationell danssport-tränar-licens i Tyskland och är licensierad domare i danssport. Hon är ansvarig för juniorgrupperna på Mölndals Dansskola. Läs mer om Sofies meriter och karriär här.

Lucas Malina

Lucas undervisar i Latin.

Jonas Adolfsson

Jonas undervisar i Modern Fox.